2 груд. 2021 р.

Пам'ятка "Як контролювати емоції"

     

Емоційний інтелект (EQ) – це не лише емпатійні здібності педагога. Це, передусім, розуміння своїх емоцій і емоцій дітей, батьків, колег; уміння використовувати свої емоції як ресурс для прийняття рішень, професійно-педагогічної взаємодії.

  Усвідомлення своїх емоцій вимагає практики. Існує низка кроків, які допомагають підвищити емоційну самосвідомість та покращити здатність розуміти та контролювати власні емоції.
   Якщо емоція виникла в певний момент - це означає, що в оточуючому середовищі або в структурі нашого «Я» потрібні зміни. Емоційний інтелект відповідає за те, як особистість трактуватиме цей сигнал, як трансформує і що буде далі робити.
Крок 1.
Від емоції потрібно відсторонитись, типу не «мені дискомфортно», а «я відчуваю дискомфорт» – конкретизація від імені власного «Я».
Крок 2.
Наступний етап – практична робота – робота з емоцією в різний спосіб (арт-терапія, психодрама, вербалізація, візуалізація, танцювально-рухова терапія), фокусування її в тілі.
Крок 3.
Наступний етап – дослідницька робота – за типом «що я відчуваю – де емоція відображається – що за нею стоїть – що я хочу насправді» (при цьому важливим є конкретизація ознак емоції – яка ця емоція: слизька, вогка, пекуча тощо).
     Відпрацювавши декілька разів цю схему – мислення особистості починає працювати по-іншому, починає ставати гнучким і ефективним для самовдосконалення.
    Отже, для розвитку власного емоційного інтелекту вам достатньо навчитися аналізувати власні емоції і намагатися їх контролювати, або спрямовувати в потрібному напрямку. 



Немає коментарів:

Дописати коментар